אתם בטח מכירים את זה, טסים לחו”ל לחופשה וכבר בעת העליה למטוס אחד ממכם נזכר ש…לא “הזמנו אוכל כשר לטיסה”. “אבל אולי בכל זאת תהיה להם מנה מיותרת”. כמובן שברוב המקרים אין מנה מיותרת ואתם מוצאים את עצמכם רעבים במהלך כל הטיסה.

הכנו לכם מדריך מפורט לאוכל כשר, החל משלב הטיסה ועד לחזרה לארץ. טיסה נעימה!

אוכל כשר בטיסה לחו”ל

טסים באל-על? כדאי שתדעו: לא מובן מאליו שתקבלו מנה כשרה למהדרין (מנות בכשרות רגילה תקבלו באלעל גם ללא הזמנה). גם באלעל וכמובן בכל חברת תעופה אחרת, הקפידו להזמין מנות כשרות למהדרין 48 שעות לפני הטיסה ולוודא זאת גם עם הפקידה בשדה התעופה.
אוכל כשר בחו”ל
ישנן מדינות רבות בעולם בהם ניתן למצוא בסופרמרקטים רגילים מוצרים כשרים רבים. מוצרים אלו ניתן למצוא ברשימות המתפרסמות על ידי מערכות הכשרות השונות במדינות אלו. לרשימת המוצרים הכשרים ביעד הטיסה, חפשו בגוגל “רשימת מוצרים כשרים” והוסיפו את שם היעד אליו הנכם טסים.

במספר מקומות ברחבי העולם, ניתן למצוא מלונות כשרים, סקירת המלונות הכשרים בעולם תוכלו למצוא כאן.

חותמות כשרות בחו”ל

ישנם מוצרים כשרים אותם ניתן לזהות באמצעות חותמת הכשרות המוטבעת עליהם. חותמות הכשרות המצויות ביותר בחו”ל הן OK, OU, KF.

OU – הכשר שמעניק גוף הכשרות הגדול ביותר בארצות הברית ובעולם.

OK – ההכשר השני בגודלו בארה”ב.

KF –  כושר פדרשן, כשרות הקהילה החרדית בלונדון.

ישנם הכשרים נוספים רבים ובאם אתם מודעים לחותמת הכשרות המופיעה על המוצר, גם אם מדובר במקומות נידחים מאוד בעולם, כנראה שהמוצר כשר.

חשוב: סימון זה ® אינו סימן הכשר מכל סוג שהוא.

כשרות לחם בחו”ל

חשוב שתדעו שישנה בעיה לקנות לחם ללא חותמת כשרות בחו”ל. שכן, ברוב המקרים משתמשים בחומרים שונים כגון משפרי אפיה ללא הכשר. בנוסף מרבים להשתמש בשומן מן החי לשימון התבנית. לכן עליכם לבדוק שעל הלחם מופיעה חותמת כשרות. העזרו בבית חב”ד המקומי או בבני הקהילה המקומית, ובררו אצלם באיזה סופר או מאפיה תוכלו להשיג לחם כשר.

חלבי

אם אתם מקפידים על חלב ישראל, יש לשים לב לציון “חלב ישראל” על גבי האריזה. לאלו שאינם מקפידים על חלב ישראל, יכולים להשתמש בחלק מקומי טרי רק הקפידו לבדוק שהחלב הוא חלב פרה, ועניין זה היה תחת פיקוח.

פירות וירקות

פירות וירקות טריים תוכלו לרכוש בכל סופר או שוק מקומי כיוון שאינם צריכים הכשר, מלבד כאלו הגדלים בארץ ישראל, שאז מחוייבים בתרומות ומעשרות. הנפוצים ביותר הן פירות הדר, אבוקדו ועוד.  פירות יבשים – בידקו שהם אינם מרוחים בשומן מן החי שכן שומן זה עלול להיות מחיה שאינה כשרה.

סופרמרקט כשר

ברחבי העולם קיימות קהילות יהודית גדולות המפעילות סופרים כשרים.  תוכלו לרכוש שם מגוון מוצרים  וזה יפתור אתכם מלסחוב מצרכים מהארץ.  בקרוב – רשימת סופרמרקטים כשרים.

מסעדות כשרות

יצאתם לחופשה או טיול , ובודאי תשמחו להתפנק גם בארוחה טובה. אין שום סיבה שתצטרכו לוותר על התענוג. נושא הכשרות מפותח מאוד בעולם כולו וכיום, במדינות רבות, ובעיקר בערים הגדולות, תוכלו למצוא מסעדות כשרות ואף כאלו ישראליות המציעות מנות מצויינות עם טעם ישראלי משובח!.

באתר מידע רב על מסעדות כשרות רחבי העולם.

הזמנת אוכל כשר אונליין

דרך נוספת לאכול כשר היא הזמנת מנות כשרות אונליין באמצעות אתר koshwhere אשר מביא פיתרון נח לשומרי הכשרות. הזמינו מנות דרך אתר האינטרנט לכל יעד שתחפצו, והאוכל יגיע אליכם ארוז ומוכן.

יש לכם הערות? חושבים שחסר כאן משהו? כתבו לנו בתגובות ונפרסם.

חופשה כשרה ומהנה!